بزرگترین مرکز دانلود رایگان

مرکز دانلود بلو پی سی

بزرگترین مرکز دانلود رایگان

مرکز دانلود بلو پی سی

بل و سباستین

گروه بل و سباستین | Blle and Sebastian


گروه بل و سباستین نام خود را از یک کارتون فرانسوی (که از قضا در ایران نیز سالها پیش پخش  می شد و یکی از کارتن های مورد علاقه من بود) برداشت کرد. این گروه با آن که در میان گروههای آوانگارد و پیشرو قرار میگیرد, اما مانند بسیاری از آنها یک گروه منزوی و خاموش که هر چند سال یک آلبوم کم فروش تولید می کنند, نیست. آنها آرام هستند, اما گوشه گیر نیستند, در حالی که موسیقی آنها زیبا و هارمونیک است, اما مبتذل و بازاری نیست.

 

ملودی هایی آنها قوی و به یاد ماندنی هستند, اما ورد زبان مردم کوچه و بازار نمی شوند. گیتاریست, خواننده و بنیانگذار گروه بل و سباستین, استیوارت مردوش است و فرم ظاهری آهنگهای گروه اغلب فولک - راک است و ریشه در موسیقی دهه شصت دارد. ترانه های این گروه با آن که اشعاری سوررئال هستند, اما ریشه در واقعیت دارند و ادبیات عجیب و غریب و کلمات غیرمتعارف در آنها به طور ناخودآگاه به دل می نشیند.

 

اولین آلبوم این گروه که اهل شهر گلاسکو در اسکاتلند هستند در سال 1996 به بازار آمد. در واقع دو آلبوم همزمان رکورد شده که با نام های If Your Are Feeling Sinister  -  Tiger Milk یکی پس از دیگری جای خود را در مغازه های فروش موسیقی باز کردند.

 

پس از آن که گروه این دو آلبوم را روانه بازار کرد, برخی از منتقدان آنها را به باد انتقاد گرفتند و از زیبایی فرمی و ملودیک بودن آهنگ ها شکوه کردند. آنها به سادگی از وجوه دیگر آهنگهای این آلبوم ها سر در نمی آوردند. اما پس از آن که گروه کنسرتهای خود را براه انداخت و در مکان هایی مثل کافه ها و گالری های بزرگ, کتابخانه ها و حتی کلیساها برنامه اجرا کرد, کم کم نظر منتقدان نسبت به آنها تغییر کرد.

 

هر چند از آلبوم اول گروه بیش از هزار کپی نفروختند, اما همان اجراهای پی در پی نام آنها را در کل جزیره بریتانیا بر سر زبانها انداخت و در سال 1997 دیگر از گروه بل و سباستین به عنوان گروهی زیرزمینی یا گروه دانشجویی یاد نمی کرد. به هر حال با آغاز سال 1997 آلبوم دوم گروه که مدتی در قفسه ها بی خریدار مانده بود, مورد توجه قرار گرفت و به خصوص هنگامی که روزنامه هایی مثل ساندی تایمز و مجله هایی همچون فیس این آلبوم را در لیست آلبوم های برگزیده سال قرار دادند, توجه مردم به بل و سباستین بیشتر شد و همزمان با پخش این دو اثر در آمریکا گروه دیگر در جاده ترقی قرار گرفته بود. جالب آن که پس از معروف شدن گروه در آمریکا به علت عدم تولید کافی از آلبوم Tiger Milk توسط رکورد کمپانی کوچک تحت قرارداد قیمت این اثر در انگلستان به 75 پوند رسیده بود که در نوع خود بسیار جالب توجه است. خوشبختانه کمپانی تولید کننده آثار گروه در سال 1997 ورشکست شد و گروه اجازه یافت تا آثار بعدی خود را توسط یک رکورد کمپانی قدرتمند و جهانی تولید کند.

 

در اواخر سال 1997 بل و سباستین سه آلبوم تک آهنگی تولید کرد با عنوانهایDog on Wheels - Lazy Line Painter - Seconds of Light   و... که یکی پس از دیگری جایگاه بهتری در چارت یافتند.

 

در آغاز سال 1997 گروه پس از آن که با کمپانی آمریکایی ماتادور به توافق رسید, آلبوم سوم خود را با عنوان Boy With The Arab Strab  رکورد کرد و به بازار فرستاد و همینطور دو آلبوم قبلی گروه دوباره منتشر شد و این بار به شکل جهانی توزیع گردید.

 

در سال 2000 آلبوم Fold Your Hands Child, You… به بازار آمد و در همان سال یکی از اعضای کلیدی گروه به نام استیوارت دیوید گروه را ترک کرد تا به رکورد آلبوم های شخصی خودش بپردازد.با رفتن او, گروه بل و سباستین به ساختن موسیقی متن فیلم روی آورد و برای فیلم قصه گو اثر تُد سولاندز قطعات زیبایی ساخت.

 

در سال 2003 آلبوم دیگر این گروه با عنوان Dear Catastrophe Waitress به بازار آمد که قطعات بسیار زیبای «قدم به اتاق کار من بگذار» و «من در چیکو هستم» از جمله ترانه های آن است. این آلبوم در انگلستان موفقیت عظیمی به دست آورد و در آغاز سال 2004 چهاردهمین آلبوم پرفروش لیست بود. پس از یک سال اجرای کنسرتهای متوالی در سرتاسر جهان, گروه بل و سباستین در سال ۲۰۰۶ آلبوم دیگری را روانه ی بازار کرد.

 

موضوع پست آبی: بل و سباستین در مرکز دانلود بلو پی سی

Blue Post Subject: Blle and Sebastian in BluePC

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد